• Dagsrytme

12/11/2022

Åpent fra 06.45 til 16.15

Vi tar imot unger som kommer, og starter dagen med rolige aktiviteter.

08.30
    Vi spiser frokost. Ungene har med egen matpakke. Drikke får de i barne-
    hagen.

09.30
    Morgensamling. Navnesang, dagen i dag, vær og klær, oversikt over og beskjeder i forhold til dagens aktiviteter, månedssang og vennesang.

Formiddagen videre er fylt av ulike aktiviteter, inne eller ute og i mindre grupper - temasamling, bokbad, musikkstund, tur, stasjonslek, utelek - se egen oversikt i ukeplanen vår.

11.30
    Lunsj.                                                                                                                Barna får mat og drikke i barnehagen. På mandager er det hjemmebakst og på torsdager varm-mat.

12.30                                                                                                                      Utelek for de store, sovetid for de små

14.45
    Et lett ettermiddagsmåltid ute eller inne. Ungene får mat og drikke.

Om vi går inn på ettermiddag eller er ute helt til stengetid avhenger av årstid og været.

16.15
    Barnehagen stenger. Barna skal være hentet innen kl 16.15.

Vi forsøker å holde disse tidene sånn cirka, men det er alltid rom for spontane endringer og litt fleksibilitet.

• Velkommen

03/11/2022

Vår barnehage har en avdeling, med 26 plasser for barn fra 0 til 6 år.
    Hovedopptak samkjøres med alle barnehager i Alstahaug kommune, og det må søkes elektronisk innen søknadsfristen 1.mars. Ellers kan det tas inn unger i løpet av året, hvis plasser blir ledige. Det er mulig å stå på venteliste for plass.

Alle som ønsker å søke plass hos oss, er velkommen.

Vår visjon er:    " Tilstede for hverandre"

I Posthornet barnehage jobber vi spesielt med tilstedeværelse, gode relasjoner og den voksnes viktige rolle i barnehagen. Vi ønsker å være en barnehage hvor trygghet, tillit og trivsel står i fokus, både for barn og voksne.